Sähköiseen asiointiin tarkoitettu Varsinais-Suomen hyvinvointialueen Varha-sovellus otettiin tänään käyttöön. Sovelluksesta löytyy toistaiseksi kaksi chat-palvelua, jotka auttavat suun terveydenhuollon ja sosiaalipalveluiden asioissa.
Suun terveydenhuollon viestejä voi lähettää maanantaista perjantaihin virka-aikaan. Niihin vastaa alan ammattilainen saman arkipäivän aikana. Chatin yleinen suun terveyteen liittyvä ohjaus ja neuvonta on tarkoitettu kaikille varsinaissuomalaisille.
Sosiaalipalveluiden chat-palvelusta on arkisin saatavilla neuvontaa ja ohjausta palveluista sekä etuuksien hakemisesta. Chat-kysymyksiin vastaa asiakasohjaus Soihdun sosiaalihuollon ammattilainen.
Maakunnallisen Pyydä apua-napin toiminta nykyisellään päättyy marraskuun alussa palvelun siirtyessä Varha-sovelluksen chattiin.
Varha-sovelluksen palveluvalikoima laajenee myöhemmin lisää.
Voit käydä lukemassa lisää tietoa asiasta Varhan sivuilta: https://www.varha.fi/fi/ajankohtaista/suun-terveydenhuollon-ja-sosiaalipalveluiden-uudet-chat-palvelut-avautuivat-varha-sovelluksessa